Buch, Englisch, 148 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 410 g
Buch, Englisch, 148 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 410 g
Reihe: Contemporary Trends and Issues in Science Education
ISBN: 978-0-7923-6768-0
Verlag: Springer
This work documents the findings of a research project which investigated the ways in which teachers and students used formative assessment to improve the teaching and learning of science in some New Zealand classrooms. It will be of interest to graduate students and researchers, as well as teacher educators, curriculum developers, and assessment specialists.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Naturwissenschaften, Mathematik (Unterricht & Didaktik)
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften: Allgemeines
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung Schulleitung, Schulentwicklung Schulevaluation, Schulinspektion
Weitere Infos & Material
A Review of the Relevant Literature.- A Case Study of Formative Assessment.- The Characteristics of Formative Assessment.- A Model of Formative Assessment.- Cameos of Formative Assessment.- Learning and Formative Assessment.- Doing Formative Assessment.




