Buch, Englisch, 174 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 216 mm, Gewicht: 454 g
Strategic Segmentation and Target Marketing
Buch, Englisch, 174 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 216 mm, Gewicht: 454 g
ISBN: 978-0-7890-0139-9
Verlag: Taylor & Francis Inc
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Vertrieb
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Marketing
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management
- Technische Wissenschaften Sonstige Technologien | Angewandte Technik Sonstige Technologien
Weitere Infos & Material
Contents
Preface - Part I. Getting Ready - Chapter 1. “How Do You Pick a Hotel?”: A Brief Look at Consumer Behavior - Chapter 2. Strategic Planning and Implications - Part II: Segmentation Strategies - Chapter 3. Physical Attribute Segmentation - Chapter 4. Behavioral Attribute Segmentation - Chapter 5. Industrial Segmentation - Part III: Translating Segmentation in Marketing Strategy - Chapter 6. What Now? - Chapter 7. Perceptual Mapping - Chapter 8. Marketing Communications - Chapter 9. Finally: Which Segmentation Technique? - Appendix: Case Applications of Segmentation - Introduction to the Cases - Case 1: VALspeak and an Organization’s Culture - Case 2: Typing Focus Groups for Product/Service Design - Case 3: A Proprietary Segmentation Scheme - What Do the Cases Tell Us? - References - Index