Buch, Englisch, 242 Seiten, Format (B × H): 146 mm x 208 mm, Gewicht: 298 g
Buch, Englisch, 242 Seiten, Format (B × H): 146 mm x 208 mm, Gewicht: 298 g
Reihe: DMS - Digital Media and Society
ISBN: 978-0-7456-6418-7
Verlag: Polity Press
Patrik Wikström illuminates the workings of the music industry, and captures the dynamics at work in the production of musical culture between the transnational media conglomerates, the independent music companies and the public.
New to this second edition are expanded sections on the structure of the music industry, online business models and the links between social media and music. Engaging and comprehensive, The Music Industry will be a must-read for students and scholars of media and communication studies, cultural studies, popular music, sociology and economics.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Medien-, Informations und Kommunikationswirtschaft Musikindustrie
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Massenmedien & Massenkommunikation
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Digitale Medien, Internet, Telekommunikation
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikwissenschaft Allgemein Musikindustrie
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Digital Lifestyle Digitale Musik
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikwissenschaft Allgemein Musikpsychologie, Musiksoziologie
Weitere Infos & Material
Contents
List of Tables and Figures
Introduction - Music in the Cloud
Chapter 1 - A Copyright Industry
Chapter 2 - Inside the Music Industry
Chapter 3 - Music and the Media
Chapter 4 - Making Music ? An Industrial or Creative Process
Chapter 5 - The Social and Creative Music Fan
Chapter 6 - Future Sounds
Notes
References
Index