Buch, Englisch, 686 Seiten, Format (B × H): 161 mm x 240 mm, Gewicht: 1271 g
Buch, Englisch, 686 Seiten, Format (B × H): 161 mm x 240 mm, Gewicht: 1271 g
ISBN: 978-1-108-49308-6
Verlag: Cambridge University Press
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Rechtswissenschaften Wirtschaftsrecht Medienrecht
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Betriebswirtschaft: Theorie & Allgemeines
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensfinanzen Betriebliches Rechnungswesen
Weitere Infos & Material
Preface; Part I. Introduction: 1. Economic perspectives; 2. Basic elements; Part II. Media-Dependent Entertainment: 3. Movie macroeconomics; 4. Making and marketing movies; 5. Financial accounting in movies and television; 6. Music; 7. Broadcasting; 8. Cable; 9. Publishing; 10. Toys and games; Part III. Live Entertainment: 11. Gaming and wagering; 12. Sports; 13. Performing arts and culture; 14. Amusement/theme parks; Part IV. Roundup: 15. Performance and policy; Appendix A. Sources of information; Appendix B. Major games of chance; Appendix C. Supplementary data; Glossary; References; Index.