Buch, Englisch, 200 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 2903 g
Reihe: Markt- und Unternehmensentwicklung Markets and Organisations
Buch, Englisch, 200 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 2903 g
Reihe: Markt- und Unternehmensentwicklung Markets and Organisations
ISBN: 978-3-8349-3960-9
Verlag: Springer
Hybrid Value Creation – a phenomenon also known under different terms such as “Product Service Systems”, “Dematerialization”, and “Servitization" – is a catalyst for fundamental transformation of individual firms and whole economies. Vivek K. Velamuri defines Hybrid Value Creation as the process of generating additional value by innovatively combining products (tangible component) and services (intangible component). He provides a systematic assessment of the state-of-the-art in the field and identifies empirically-derived strategies for hybrid value creation. The work helps practitioners, irrespective of the industry they are in, to come to grips with understanding the dynamics of hybrid value creation.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensorganisation & Entwicklungsstrategien
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensfinanzen
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Wirtschaftssektoren & Branchen: Allgemeines
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensführung
Weitere Infos & Material
Systematic Literature Review.- Hybrid Value Creation.- Empirical Study.- The Four Clusters of Hybrid Value Creation. The Cluster of Embedded products.- The Cluster of Solutions.