Buch, Englisch, 281 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 160 mm x 240 mm, Gewicht: 489 g
Buch, Englisch, 281 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 160 mm x 240 mm, Gewicht: 489 g
ISBN: 978-90-481-7094-4
Verlag: Springer Netherlands
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Geschichte der Musik
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Medien-, Informations und Kommunikationswirtschaft Musikindustrie
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikwissenschaft Allgemein Musikindustrie
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikwissenschaft Allgemein Musikpsychologie, Musiksoziologie
Weitere Infos & Material
The Emergence of the Phonographic Industry within the Music Industry.- The Music Industry Boom until 1920.- New Technology and the Emergence of Jazz.- The Music Industry as Radio Industry.- The Swing Monopoly during the Years of Wartime Economy.- Rock ‘N’ Roll Revolution.- The Recovery of the Phonographic Industry and New Global Players.- The Era of Music Conglomerates.- The Digital Revolution and the Internet.- Theoretical Concepts of Innovation and Creativity.- Creativity and Innovation in the Music Industry.- Creativity and Innovation in the Music Industry’s Value-Added Chain.