Buch, Englisch, 348 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 508 g
Concert Dramaturgy and Project Development for the Performing Arts
Buch, Englisch, 348 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 508 g
ISBN: 978-1-032-22855-6
Verlag: Routledge
Zielgruppe
Professional and Undergraduate Advanced
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Medien-, Informations und Kommunikationswirtschaft Musikindustrie
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikwissenschaft Allgemein
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Theaterwissenschaft Theaterleitung, Theatermanagement
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Theaterwissenschaft Theaterregie, Theaterproduktion
Weitere Infos & Material
PART I: CREATIVE CONCERT PRODUCTION / Chapter 1: Music, cultural communication, and expanded professional demands / Chapter 2: Project development: Concepts and models / Chapter 3: Communication across artistic expressions and codes / Chapter 4: Methods for composing dynamic stage productions, concert dramaturgy / PART II: CULTURAL ENTREPRENEURSHIP / Chapter 5: Entrepreneurial concepts / Chapter 6: Value systems incorporating chains, workshops, and networks in music/performing arts entrepreneurship / Chapter 7: Experiences from a variety of integrated cultural programmes / Chapter 8: The international music industry: A plural sector, adapting to continuous change (Daniel Nordgård) / Chapter 9: Music-making and production: Value chains, policy, and protection (Paul Rutter)