Rupprecht | British Musical Modernism | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 0 Seiten

Reihe: Music Since 1900

Rupprecht British Musical Modernism

The Manchester Group and their Contemporaries

E-Book, Englisch, 0 Seiten

Reihe: Music Since 1900

ISBN: 978-1-316-30814-1
Verlag: Cambridge University Press
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)



British Musical Modernism explores the works of eleven key composers to reveal the rapid shifts of expression and technique that transformed British art music in the post-war period. Responding to radical avant-garde developments in post-war Europe, the Manchester Group composers - Alexander Goehr, Peter Maxwell Davies, and Harrison Birtwistle - and their contemporaries assimilated the serial-structuralist preoccupations of mid-century internationalism to an art grounded in resurgent local traditions. In close readings of some thirty-five scores, Philip Rupprecht traces a modernism suffused with the formal elegance of the 1950s, the exuberant theatricality of the 1960s, and – in the works of David Bedford and Tim Souster – the pop, minimalist, and live-electronic directions of the early 1970s. Setting music-analytic insights against a broader social-historical backdrop, Rupprecht traces a British musical modernism that was at once a collective artistic endeavor, and a sounding myth of national identity.
Rupprecht British Musical Modernism jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Introduction; 1. Between nationalism and the avant garde: defining British modernism; 2. Post-war motifs; 3. Manchester avant-garde: Goehr, Davies and Birtwistle to 1960; 4. A Manchester generation in Paris, London, and Rome: Musgrave, Maw, Crosse, and Bennett; 5. Group portrait in the sixties: Davies, Birtwistle and Goehr to 1967; 6. Instrumental drama: Musgrave and Birtwistle in the sixties; 7. Vernaculars: Bedford and Souster as pop musicians; 8. The incurably heterogeneous Tim Souster: between Elektronische Musik and pop; Epilogue.


Rupprecht, Philip
Philip Rupprecht is Associate Professor of Music at Duke University. He has published widely on twentieth-century British music and his books include Britten's Musical Language (Cambridge University Press, 2002) and two edited volumes, Rethinking Britten (2013) and Tonality 1900–1950: Concept and Practice (2012). He is also the recipient of fellowships from the NEH, the National Humanities Center, and the Wolfe Institute, Brooklyn College.


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.