Paulssen | Individual Goal Hierarchies as Antecedents of Market Structures | Buch | 978-3-8244-7222-2 | sack.de

Buch, Deutsch, 266 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 371 g

Reihe: Gabler Edition Wissenschaft

Paulssen

Individual Goal Hierarchies as Antecedents of Market Structures


2000
ISBN: 978-3-8244-7222-2
Verlag: Deutscher Universitätsverlag

Buch, Deutsch, 266 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 371 g

Reihe: Gabler Edition Wissenschaft

ISBN: 978-3-8244-7222-2
Verlag: Deutscher Universitätsverlag


The consideration set is defined as the set of alternatives which a consumer considers in a purchase decision. As brand consideration is a precondition for choice the understanding of what determines brand consideration is important both from an academic and a practical perspective.

Based on the notion that consumers are self-regulating, volitional decision makers and capable of regulating their behavior according to their goals, Marcel Paulssen develops a self-regulatory model of consideration set formation. The model - tested and confirmed with two data sets in the product category cars - presents an answer to the question why consumers consider certain brands and analyzes the motivational structure that determines brand consideration.
Paulssen Individual Goal Hierarchies as Antecedents of Market Structures jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


The consideration set - Categorization processes - Goal constructs - Self concept, values - Consideration set formation as a goal-derived categorization process - Marketing structuring with the self-regulatory model of consideration set formation - Modelling different goal levels - Modelling market structures with consideration sets


Dr. Marcel Paulssen promovierte bei Prof. Dr. Trommsdorff am Lehrstuhl für Marketing der TU Berlin und war Research Fellow von Prof. Dr. Bagozzi an der University of Michigan Business School. Er ist heute als Wissenschaftler im Bereich Märkte und Marktentwicklungen bei der DaimlerChryslerAG tätig.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.