Ethnicity, Food & Power in Malaysian Hospitality Industry
Buch, Englisch, 208 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 4675 g
ISBN: 978-981-287-560-0
Verlag: Springer Nature Singapore
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Technische Wissenschaften Sonstige Technologien | Angewandte Technik Hotel und Gastronomie
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Ethnologie Kultur- und Sozialethnologie: Materielle Kultur, Wirtschaftsethnologie
- Sozialwissenschaften Sport | Tourismus | Freizeit Tourismus & Reise Tourismus & Reise: Soziologie, Psychologie, Kultur
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Wirtschaftssoziologie, Arbeitssoziologie, Organisationssoziologie
Weitere Infos & Material
Acknowledgements.- List of Figures.- List of Plates.- Chapter 1: Introduction: The Hotel as Social Laboratory.- Chapter 2: Self-Ethnography, or How my story affects the story.- Chapter 3: Ethnicity, Identity & Society.- Chapter 4: Food and Society: The Life of Ethnic Boundaries.- Chapter 5: The Hotel as Micro-Ecumene.- Chapter 6: The Hotel as Workplace: Technology Transfer & Identity Formation.- Chapter 7: Towards an Epistemological Spatial Turn.- Chapter 8: Conclusion.- References.