Buch, Englisch, Band 35, 311 Seiten, Format (B × H): 169 mm x 248 mm, Gewicht: 721 g
Social and Collaborative Aspects of Music Consumption Technologies
Buch, Englisch, Band 35, 311 Seiten, Format (B × H): 169 mm x 248 mm, Gewicht: 721 g
Reihe: Computer Supported Cooperative Work
ISBN: 978-1-4020-4031-3
Verlag: Springer
A valuable collection for anyone concerned with the future of music technology, this book will be of particular interest to those designing new music technologies, those working in the music industry, along with students of music and new technology.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Medien-, Informations und Kommunikationswirtschaft Musikindustrie
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Sozialpsychologie
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Informatik Mensch-Maschine-Interaktion Informationsvisualisierung
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikwissenschaft Allgemein Musikveranstaltungen und -organisationen, Aufführungspraxis
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Informatik Tonsignalverarbeitung
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikwissenschaft Allgemein Musikpsychologie, Musiksoziologie
- Technische Wissenschaften Sonstige Technologien | Angewandte Technik Signalverarbeitung, Bildverarbeitung, Scanning
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikwissenschaft Allgemein Musikindustrie
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik EDV & Informatik Allgemein
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Freizeitsoziologie, Konsumsoziologie, Alltagssoziologie, Populärkultur
Weitere Infos & Material
Consuming Music Together: Introduction and Overview.- Music and Emotion in Real Time.- Sharing Music.- Sharing and Listening to Music.- Social Practices Around Itunes.- Choosing Music.- Distributing the Process of Music Choice in Public Spaces.- Promoting Social Interaction in Public Spaces: The Flytrap Active Environment.- Mobile Music.- Investigating the Culture of Mobile Listening: From Walkman to iPod.- Tuna: Socialising Music Sharing on the Move.- Car Drivers Using Sound Pryer - Joint Music Listening in Traffic Encounters.- Music and Dance.- Digital Dance Hall: The Fan Culture of Dance Simulation Arcade Games.- “Sort Drugs Make Mates”: The Use and Meaning of Mobiles in Dance Music Club Culture.- hpDJ: An Automated DJ with Floorshow Feedback.- Consumption as Production.- Interaction, Experience and the Future of Music.- Hail to the Thief: The Appropriation of Music in the Digital Age.