Liebe Besucherinnen und Besucher,
heute ab 15 Uhr feiern wir unser Sommerfest und sind daher nicht erreichbar. Ab morgen sind wir wieder wie gewohnt für Sie da. Wir bitten um Ihr Verständnis – Ihr Team von Sack Fachmedien
E-Book, Englisch, 240 Seiten
Reihe: Studies in Popular Culture
Nixon Hard sell
1. Auflage 2016
ISBN: 978-1-5261-1117-3
Verlag: De Gruyter
Format: PDF
Kopierschutz: PC/MAC/eReader/Tablet
Advertising, affluence and transatlantic relations, c. 1951–69
E-Book, Englisch, 240 Seiten
Reihe: Studies in Popular Culture
ISBN: 978-1-5261-1117-3
Verlag: De Gruyter
Format: PDF
Kopierschutz: PC/MAC/eReader/Tablet
Hard sell explores advertising in Britain in the 1950s and 60s through extensive new archival research in Britain and America, combining the study of business practices with analysis of television and press advertisements.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
Weitere Infos & Material
General Editor’s foreword
Introduction
Part I: The world of British advertising
1. Advertising in the age of affluence
Part II: Television, the housewife and Anglo-American relations
2. Apostle of Americanisation? J. Walter Thompson Company Ltd and Anglo-American relations
3. Understanding ordinary women: Market research and the mass market housewife
4. A challenge both alarming and alluring: The birth of TV advertising
5. All mod cons: Television advertising, domesticity and social change
Part III: The reception of television advertising
6. Welcome Intrusion? TV advertising and the viewing public
7. Trading on human weakness: Advertising, morality and consumer desire
Conclusion
Bibliography
Index