Nixon | Hard sell | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 240 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm

Reihe: Studies in Popular Culture

Nixon Hard sell

Advertising, affluence and transatlantic relations, c. 1951-69
1. Auflage 2016
ISBN: 978-1-5261-1116-6
Verlag: The American University in Cairo Press
Format: EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)

Advertising, affluence and transatlantic relations, c. 1951-69

E-Book, Englisch, 240 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm

Reihe: Studies in Popular Culture

ISBN: 978-1-5261-1116-6
Verlag: The American University in Cairo Press
Format: EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)



'This is an impressive piece of sustained research that brings much to the field. It offers real depth in rethinking the post-war boom and there can be little doubt that this will have a real impact across modern British history, consumer history and cultural studies.'Jeremy Black, Professor of History, University of ExeterFocusing on advertising's relationship to the mass market housewife, Hard sell shows how advertising promoted new standards of material comfort in the selling of a range of everyday consumer goods and, in the process, generalised a cross-class image of the 'modern housewife' across the new medium of television. Nixon shows how the practices through which advertising understood and represented the 'modern housewife' and domestic consumption were influenced by American advertising and commercial culture. In doing so, he challenges the way critics and historians have often understood Anglo-American relations, and shows how American influences across a range of areas of advertising practice were not only a source of inspiration, but were also adapted and reworked to speak more effectively to the British consumer.Hard sell offers a major new analysis of the techniques of advertising in the decades of post-war affluence and advertising's relationship to the social changes associated with growing prosperity.

Nixon Hard sell jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.




Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.