Buch, Englisch, 352 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 535 g
Reihe: Material Cultures
Buch, Englisch, 352 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 535 g
Reihe: Material Cultures
ISBN: 978-0-415-10689-4
Verlag: Routledge
A multi-disciplinary overview providing new theories, critical analyses and the latest reasearch on this very fashionable topic. Includes chapters on consumption studies in anthropology, economics, history, sociology and many more areas.
Zielgruppe
Postgraduate
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Freizeitsoziologie, Konsumsoziologie, Alltagssoziologie, Populärkultur
- Sozialwissenschaften Psychologie Psychologische Disziplinen Umwelt-, Konsum- und Werbepsychologie
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Makroökonomie
Weitere Infos & Material
List of figures, Contributors, 1 CONSUMPTION AS THE VANGUARD OF HISTORY, 2 STUDIES IN THE NEW CONSUMER BEHAVIOUR, 3 THE SOCIOLOGY OF CONSUMPTION, 4 FROM POLITICAL ECONOMY TO CONSUMPTION, 5 CONSUMPTION WITHIN HISTORICAL STUDIES, 6 GEOGRAPHIES OF CONSUMPTION, 7 PSYCHOLOGICAL APPROACHES TO CONSUMPTION, 8 CONSUMPTION STUDIES AS THE TRANSFORMATION OF ANTHROPOLOGY, 9 THEORIES OF CONSUMPTION IN MEDIA STUDIES, Index