Buch, Englisch, 331 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 236 mm, Gewicht: 665 g
Reihe: ISSN
A Usage-Based Approach to Language Learning and Instruction
Buch, Englisch, 331 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 236 mm, Gewicht: 665 g
Reihe: ISSN
ISBN: 978-3-11-045400-0
Verlag: De Gruyter
This volume, grounded on usage-based models of language, is an edited collection of empirical research examining how cognitive linguistics can advance Japanese pedagogy. Each chapter presents an acquisition or classroom study which focuses on challenging features and leads instructors and researchers into new realms of analysis by showing innovative views and practices resulting in better understanding and improved L2 learning of Japanese.
Zielgruppe
Language Instructors, Supervisors involved in Japanese Pedagogy,
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Fremdsprachenerwerb und -didaktik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Literatur, Deutsch, Fremdsprachen (Unterricht & Didaktik)
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Psycholinguistik, Neurolinguistik, Kognition