The Business of Niche Music
Buch, Englisch, 322 Seiten, Cloth Over Boards, Format (B × H): 152 mm x 229 mm
ISBN: 978-0-520-34341-2
Verlag: University of California Press
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikgattungen Rock & Pop, Blues, Soul
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Mediensoziologie
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Medien-, Informations und Kommunikationswirtschaft Musikindustrie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Religionssoziologie
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikwissenschaft Allgemein Musikethnologie
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikgattungen Geistliche Musik, Religiöse Musik
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Geschichte der Musik
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften
Weitere Infos & Material
List of Illustrations
Acknowledgments
Playlists
Introduction: Popular Music, Markets, Margins, and the Curious Case of Christian Music
PART ONE. CHRISTIAN MUSIC: AN INDUSTRY AND ITS HISTORY
1 "Why Should the Devil Have All the Good Music?" The Christian Market's Origins
2 The Great Adventure: Commercial Success in the Christian Record Industry and the Price of Profit
3 A Wolf in Sheep's Clothing? Christian Ethics Encounter Rock
4 "Find a Way": Amy Grant and the Christian Market's Mainstream
PART TWO. NICHE MUSIC MARKETS: ETHICS, PROFITS, AND RISK
5 Music to Raise the Dead: Christian Music and the Ethics of Style
6 Lost in the Sound of Separation: Resistance at Christian Music Festivals
7 From Margins to Mainstreams and Back: Crossover Cases and Their Markets
Conclusion: The Stability of Risk and the Risk of Stability
Appendix 1. Discographies
Appendix 2. Pop Singles with Christian References (1957–70)
Appendix 3. Major Christian Record Labels and Subsidiaries
Appendix 4. Successful 1990s-Era Pop Singers' Albums
Notes
Bibliography
Index