Buch, Englisch, 89 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 1708 g
Buch, Englisch, 89 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 1708 g
Reihe: SpringerBriefs in Computer Science
ISBN: 978-3-319-42874-1
Verlag: Springer
The emphasis on games intended for children necessitates a discussion of the cognitive, behavioral, and neuroscience that supports play activities and physical engagement as a crucial aspect of development. The book then looks at the trajectory of digital games in contemporary culture and explores whether these artifacts (whether intended for learning or entertainment) have extended or are curtailing boundaries of somatic engagement. Finally, the book discusses alternative play and game design and, speculates on the future of new media play artifacts.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Informatik Mensch-Maschine-Interaktion
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik E-Learning, Bildungstechnologie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziale Arbeit/Sozialpädagogik Soziale Arbeit/Sozialpädagogik: Familie, Kinder, Jugendliche
- Sozialwissenschaften Pädagogik Teildisziplinen der Pädagogik Vorschul- und Kindergartenpädagogik
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik EDV & Informatik Allgemein E-Learning
Weitere Infos & Material
Introduction.- Play.- Child Development.- Toys and Games.- Engaging Young Children in Physical Play.