Lowrie | Understanding Branding in Higher Education | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 188 Seiten, eBook

Reihe: Marketing and Communication in Higher Education

Lowrie Understanding Branding in Higher Education

Marketing Identities
1. Auflage 2018
ISBN: 978-1-137-56071-1
Verlag: Palgrave Macmillan US
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark

Marketing Identities

E-Book, Englisch, 188 Seiten, eBook

Reihe: Marketing and Communication in Higher Education

ISBN: 978-1-137-56071-1
Verlag: Palgrave Macmillan US
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark



This book provides a critical theory of branding in higher education. The author argues for a higher education for all and positions higher education as a human right necessary for the well-being of citizens and democracy. Firstly, the book introduces the concept of desire as an underpinning for brand theory. The author then uses an explication of the concept of relevance linked with desire to further our understanding of higher education as an emancipatory project. Chapter 4 explores brand identity, which is shown to be a retroactive investment of naming. Mathemes are used to illustrate the theory of naming in identity formation. Finally, the author also examines the idea of the liberal arts and provides an ethnographic and critical discourse analysis of the liberal arts college.

Lowrie Understanding Branding in Higher Education jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Chapter 1: Introduction.- Chapter 2: The desire for relevance.- Chapter 3: The conceptualization of relevance.- Chapter 4: What’s in a brand name?.- Chapter 5: The shattered brand fantasy.- Chapter 6: The death rattle of the liberal arts.- Chapter 7: A long day’s journey into liberal arts pedagogy.- Chapter 8: Concluding remarks.


Anthony Lowrie is Associate Professor of Marketing Communications at Emerson College, USA. He has published on branding higher education, the promotion of relevance in higher education, accreditation of business schools, research networks, service encounters in the classroom, and the influence of professor characteristics on student satisfaction and dissatisfaction.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.