E-Book, Englisch, 208 Seiten
ISBN: 978-1-134-49395-1
Verlag: CRC Press
Format: EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
In this excellent follow up to his best selling Media Culture, Kellner's fascinating new volume delivers an informative read for students of sociology, culture and media.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Populärkultur
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Freizeitsoziologie, Konsumsoziologie, Alltagssoziologie, Populärkultur
Weitere Infos & Material
Preface and Acknowledgements. 1. Media Culture and the Triumph of the Spectacle 2. Commodity Spectacle: McDonald's as global culture 3. The Sports Spectacle, Michael Jordan, and Nike 4. Megaspectacle: The O.J. Simpson murder trial 5. TV Spectacle: Aliens, conspiracy and biotechnology in The X-Files 6. Spectacle Politics: Presidential narratives from JFK to Bush II Conclusion: Democratic Politics and Spectacle Culture in the New Millennium