Buch, Englisch, 254 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 508 g
Developing Teacher Reasoning
Buch, Englisch, 254 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 508 g
Reihe: ESL & Applied Linguistics Professional Series
ISBN: 978-1-032-21568-6
Verlag: Taylor & Francis
Essential reading for language teacher educators, language teachers, and researchers, this book makes the VSCT principles that inform praxis-oriented pedagogy both clear and accessible.
Zielgruppe
Postgraduate
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Literatur, Deutsch, Fremdsprachen (Unterricht & Didaktik)
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Alphabetisierung
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Mehrsprachigkeit
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Methoden des Lehrens und Lernens
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Fremdsprachenerwerb und -didaktik
Weitere Infos & Material
PART I: DEFINING PRAXIS-ORIENTED PEDAGOGY FOR L2 TEACHER EDUCATION. 1. Vygotskian sociocultural theory: Concepts and principles. 2. Praxis-oriented pedagogy for L2 teacher education. PART II: THE DESIGN FEATURES OF PRAXIS-ORIENTED COURSES. 3.The MA TESL program. 4. The MA TESL capstone projects. PART III: TRACING THE DEVELOPMENTAL TRAJECTORY OF L2 NOVICE TEACHER REASONING. 5. Why pedagogical concepts matter. 6. Responsive mediation and teacher instructional stance. 7. Orienting to emotion: The centrality of perezhivanie in teacher development. 8. Internalizing pedagogical concepts. PART IV: OUTCOMES, IMPACT, OPPORTUNITIES. 9. Reconceptualization in novice L2 teacher reasoning. 10. Post-graduation trajectories: Our novice teachers in the world. 11. Praxis and program design. APPENDIX 1: PEDAGOGICAL CONCEPTS IN L2 TEACHING. APPENDIX 2: Teacher Demographics. Index.