How to Satisfy the 6 Core Emotional Needs of Your Customers
Buch, Englisch, 235 Seiten, Format (B × H): 164 mm x 251 mm, Gewicht: 588 g
ISBN: 978-0-230-34027-5
Verlag: Palgrave MacMillan Us
With a revised understanding of the science and philosophy behind human needs, businesses will be better equipped to provide long-term satisfaction for their customers. Mark uncovers a framework that will help businesses identify human needs and incorporate this perspective into strategy, and then focuses each chapter on a specific emotional need.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmenskommunikation
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Marktforschung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Marketing
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensforschung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Strategisches Management
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Sozialpsychologie
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Entscheidungsfindung
Weitere Infos & Material
Introduction
PART I: A VITAL NEEDS BASED APPROACH
The Business of Meeting Vital Needs
The Shift: Working Toward a Vital Needs-Based Approach
PART II: THE VITAL NEEDS
Self-Expression
Belonging
Recognition
Control
Care
Growth
Epilogue