E-Book, Englisch, 255 Seiten
Reihe: ISSN
Hofer On the Dynamics of Early Multilingualism
1. Auflage 2015
ISBN: 978-1-61451-867-9
Verlag: De Gruyter
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark
A Psycholinguistic Study
E-Book, Englisch, 255 Seiten
Reihe: ISSN
ISBN: 978-1-61451-867-9
Verlag: De Gruyter
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark
This book contributes to current issues in TLA and multilingualism research. It discusses multilingual learning and development from a Dynamic Systems Theory perspective. The author argues that trilingual education does not harm or confuse young learners but that the teaching of three languages from an early age carries positive implications for children's linguistic, metalinguistic, and crosslinguistic awareness.
Zielgruppe
Students and Researchers in SLA, TLA, and Multilingualism
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Spracherwerb, Sprachentwicklung
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Angewandte Sprachwissenschaft
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Fremdsprachenerwerb und -didaktik
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Mehrsprachigkeit
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Psycholinguistik, Neurolinguistik, Kognition