Buch, Englisch, 323 Seiten, Format (B × H): 191 mm x 233 mm, Gewicht: 581 g
Reihe: Critical Perspectives
The Cluttered Landscape of Advertising
Buch, Englisch, 323 Seiten, Format (B × H): 191 mm x 233 mm, Gewicht: 581 g
Reihe: Critical Perspectives
ISBN: 978-1-57230-034-7
Verlag: Guilford Publications
Including more than 100 illustrations and numerous examples from recent campaigns, this book provides a critical review of the culture of advertising. It exposes the contradictions that stem from turning culture into a commodity, and illuminates the impact of television commercials on the way we see and understand the world around us.
Zielgruppe
General
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Medien-, Informations und Kommunikationswirtschaft Werbeindustrie
Weitere Infos & Material
Introduction:
Sign Value, Appropriation, and Cultural Crisis
1. Sign Wars
2. Advertising in the Age of Hypersignification
3. Yo! Hailing the Alienated Spectator
4. The Flip Side of Jadedness: Memory and a Sense of Place
5. Authenticity in the Age of the Poseur
6. Green Marketing and the Commodity Self
7. The Corporate Politics of Sign Values
Conclusion