Buch, Englisch, 462 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 1890 g
A European Perspective of Consumers' Food Choices
Buch, Englisch, 462 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 1890 g
ISBN: 978-3-540-41521-3
Verlag: Springer
Zielgruppe
Professional/practitioner
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Ökotrophologie (Ernährungs- und Haushaltswissenschaften)
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Marketing
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Internationale Wirtschaft Entwicklungsökonomie & Emerging Markets
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Vertrieb
- Medizin | Veterinärmedizin Medizin | Public Health | Pharmazie | Zahnmedizin Pharmazie
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Kommunikationsmanagement, Public Relations
- Technische Wissenschaften Verfahrenstechnik | Chemieingenieurwesen | Biotechnologie Lebensmitteltechnologie und Getränketechnologie
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Public Relations
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Freizeitsoziologie, Konsumsoziologie, Alltagssoziologie, Populärkultur
Weitere Infos & Material
I: Food.- 1 Development and Acquisition of Food Likes.- 2 The Food and II Sensory Perception as Revealed by Multivariate Methods.- 3 Beliefs About Fat Why do we Hold Beliefs About Fat and why and how do we Study these Beliefs?.- 4 Product Packaging and Branding.- 5 Effects of Product Beliefs on Product Perception and Liking.- 6 Consumers’ Quality Perception.- II: People.- 7 Does Taste Determine Consumption? Understanding the Psychology of Food Choice.- 8 Food Choice, Phytochemicals and Cancer Prevention.- 9 Private Body Consciousness.- 11 Convenience-Oriented Shopping: A Model from the Perspective of Consumer Research.- 12 Food Intake and the Elderly — Social Aspects.- 13 Food-Related Lifestyle: A Segmentation Approach to European Food Consumers.- III: Society.- 14 Cross-Cultural Differences in Food Choice.- 16 The Origin of the Spices: The Impact of Geographic Product Origin on Consumer Decision Making.- 17 Marketing PDO (Products with Denominations of Origin) and PGI (Products with Geographical Identities).- 18 Effect of Communication (Advertising or News) on Sales of Commodities.- 19 Food Availability and The European Consumer.- 20 The Economics of Food Choice: Is Price Important?.- 21 Food Choice in Europe — The Consumer Perspective.- 22 Beliefs Associated with Food Production Methods.- 23 Risk Perception, Communication and Trust. How Might Consumer Confidence in the Food Supply be Maintained?.- 24 Public Participation in Developing Policy Related to Food Issues.- 25 The Future of European Food Choice.