Liebe Besucherinnen und Besucher,
heute ab 15 Uhr feiern wir unser Sommerfest und sind daher nicht erreichbar. Ab morgen sind wir wieder wie gewohnt für Sie da. Wir bitten um Ihr Verständnis – Ihr Team von Sack Fachmedien
E-Book, Englisch, 162 Seiten
Espinoza Working-Class Minority Students' Routes to Higher Education
Erscheinungsjahr 2012
ISBN: 978-1-136-25506-9
Verlag: Taylor & Francis
Format: EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
E-Book, Englisch, 162 Seiten
Reihe: Routledge Research in Education
ISBN: 978-1-136-25506-9
Verlag: Taylor & Francis
Format: EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
While stories of working-class and minority students overcoming obstacles to attend and graduate from college tend to emphasize the individualistic and meritocratic aspect, this book - based in extensive empirical study of American high school classrooms, and in theories of social and cultural capital - examines the social relations that often underpin such successes, highlighting the significant formal and informal academic interventions by educators and other education professionals.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
Weitere Infos & Material
1. Introduction 2. Theoretical Foundation: Educational Social and Cultural Capital 3. Pivotal Moments That Produce Habitus Change 4. Educational Outcomes of a Hybrid Working/Middle-Class Habitus 5. The Transformative Power of Educators 6. Educator-Student Relationships That Shape College Aspirations and Academic Success 7. Conclusion