Buch, Englisch, 283 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 3746 g
Primary Schooling in Lima, 1821-c. 1921
Buch, Englisch, 283 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 3746 g
Reihe: Historical Studies in Education
ISBN: 978-1-349-46404-3
Verlag: Palgrave Macmillan US
Espinoza's work illuminates how education was the site of ideological and political struggle in Peru during its early years as an independent state. Spanning 100 years and discussing both urban and rural education, it shows how school funding, curricula, and governance became part of the cultural process of state-building in Peru.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung Schulleitung, Schulentwicklung
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Geschichte einzelner Länder Amerikanische Geschichte
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Geschichte der Pädagogik, Richtungen in der Pädagogik
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Vergleichende und Empirische Bildungsforschung
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Geschichte: Ereignisse und Themen
Weitere Infos & Material
Introduction 1. Schooling Patterns 2. From Republicanism to Popular Instruction to Nationalism: Official Educational Ideas and Goals in Peru, 1821-1905 3. Teachers, Local Communities, and National Government 4. Inside Primary Schools: Curricula and Methods in the Lima Region, 1821-1905 5. The Realities of the Estado Docente: Educational Centralization from 1905 to c. 1921 Conclusions