Cronin | Advertising and Consumer Citizenship | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 192 Seiten

Reihe: Transformations

Cronin Advertising and Consumer Citizenship

Gender, Images and Rights
Erscheinungsjahr 2005
ISBN: 978-1-134-59518-1
Verlag: CRC Press
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)

Gender, Images and Rights

E-Book, Englisch, 192 Seiten

Reihe: Transformations

ISBN: 978-1-134-59518-1
Verlag: CRC Press
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)



Using a variety of print advertisements, this exciting and provocative study explores how the consumer is created by advertisements in terms of:

* Sex
* Class
* Race.
It also explores the figure of the citizen and how this identity is produced by contemporary political discourses. Advertising and Consumer Citizenship will be essential reading for all those interested in the study of consumption, citizenship and gender.

Cronin Advertising and Consumer Citizenship jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Introduction 1. The Individual, the Citizen and the Consumer 2. Advertising Knowledges 3. Advertising, Texts and Textual Strategies 4. Branding Vision: Advertising, Time and Privilege 5. Female Visions: Advertising, Women and Narrative 6. Visual Epistemologies and New Consumer Rights



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.