Buch, Englisch, 192 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 301 g
Reihe: Transformations
Gender, Images and Rights
Buch, Englisch, 192 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 301 g
Reihe: Transformations
ISBN: 978-0-415-22324-9
Verlag: Routledge
Using a variety of print advertisements, this exciting and provocative study explores how the consumer is created by advertisements in terms of:
* Sex
* Class
* Race.
It also explores the figure of the citizen and how this identity is produced by contemporary political discourses. Advertising and Consumer Citizenship will be essential reading for all those interested in the study of consumption, citizenship and gender.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Journalismus & Presse
- Geisteswissenschaften Philosophie Moderne Philosophische Disziplinen Philosophische Anthropologie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Mediensoziologie
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Medien-, Informations und Kommunikationswirtschaft Presse & Journalismus
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Fernsehen & Rundfunk
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Film, Video, Foto
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medienphilosophie, Medienethik, Medienrecht
- Geisteswissenschaften Design Grafikdesign, Kommunikationsdesign
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medientheorie, Medienanalyse
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Marketing
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medien & Gesellschaft, Medienwirkungsforschung
Weitere Infos & Material
Introduction 1. The Individual, the Citizen and the Consumer 2. Advertising Knowledges 3. Advertising, Texts and Textual Strategies 4. Branding Vision: Advertising, Time and Privilege 5. Female Visions: Advertising, Women and Narrative 6. Visual Epistemologies and New Consumer Rights