Liebe Besucherinnen und Besucher,
heute ab 15 Uhr feiern wir unser Sommerfest und sind daher nicht erreichbar. Ab morgen sind wir wieder wie gewohnt für Sie da. Wir bitten um Ihr Verständnis – Ihr Team von Sack Fachmedien
E-Book, Englisch, Band 10, 294 Seiten
Barnes-Johnson / Johnson STEM21
1. Auflage 2018
ISBN: 978-1-4331-5140-8
Verlag: Peter Lang
Format: EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
Equity in Teaching and Learning to Meet Global Challenges of Standards, Engagement and Transformation
E-Book, Englisch, Band 10, 294 Seiten
Reihe: Social Justice Across Contexts in Education
ISBN: 978-1-4331-5140-8
Verlag: Peter Lang
Format: EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Methoden des Lehrens und Lernens
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Pädagogische Psychologie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Curricula: Planung und Entwicklung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Naturwissenschaften, Mathematik (Unterricht & Didaktik)
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Entwicklungspsychologie Pädagogische Psychologie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Bildungspolitik, Bildungsreform
Weitere Infos & Material
List of Illustrations ix – List of Tables – List of Contributors – Acknowledgements – List of Abbreviations – Joy Barnes-Johnson and Janelle M. Johnson: Introduction – Section One: Standards and Pedagogy: Applying Research to Practice – Joy Barnes-Johnson: 21st c LEASE: Language of Equity and Access to STEM Education – Edmund S. Adjapong: Hip-Hop Pedagogy as a Framework to Support the Development of Science Geniuses – Christian Konadu Asante/Jacqueline DeLisi/Megan McKinley/Michael Barnett: Seeding the Future: Social-Justice Driven STEM Education – Section Two: Engagement: Extended Learning Opportunities – Leslie S. Keiler/Kathleen Robbins: New Roles and Relationships in Urban STEM Learning Environments: How the Peer-Enabled Restructured Classroom Enhances Equity and Access – Cassie Xu/Robert Newton/Margaret Turrin/Susan Vincent: Early Engagement in Research as a Tool for Broadening Science Participation – Srinjita Bhaduri/Alexandra Gendreau/Varsha Srikanth Koushik/Tammy Sumner/John Ristvey/Randy Russell: Promoting Middle School Students’ Motivation and Persistence in an After-School Engineering Program – Section Three: Transformation: Transgressive Practices along the Journey – Joy Barnes-Johnson: Engaged Interdisciplinary Literacy: Research and Practices of Secondary STREAM – Gretchen E. L. Suess, Joanna Chae, and Sharon Lewis: Transformative Education Pathways to Improve Health Literacy, STEM Learning, and Youth Outcomes – Janelle M. Johnson, Roland Schendel, Elizabeth McClellan Ribble, and Hsiu-Ping Liu: Institutional Capacity Building for STEM Teacher Education at an Urban Commuter University – Joy Barnes-Johnson and Janelle M. Johnson: Implications and Conclusions – Appendices – Index – Conceptual Framework Theorists Index.