E-Book, Englisch, 294 Seiten, Web PDF
Reihe: ISSN
Barnes-Johnson / Johnson STEM21
1. Auflage 2018
ISBN: 978-1-4331-5139-2
Verlag: Peter Lang
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
Equity in Teaching and Learning to Meet Global Challenges of Standards, Engagement and Transformation
E-Book, Englisch, 294 Seiten, Web PDF
Reihe: ISSN
ISBN: 978-1-4331-5139-2
Verlag: Peter Lang
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Entwicklungspsychologie Pädagogische Psychologie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Bildungspolitik, Bildungsreform
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Pädagogische Psychologie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Naturwissenschaften, Mathematik (Unterricht & Didaktik)
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Methoden des Lehrens und Lernens
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Curricula: Planung und Entwicklung
Weitere Infos & Material
List of Illustrations ix – List of Tables – List of Contributors – Acknowledgements – List of Abbreviations – Joy Barnes-Johnson and Janelle M. Johnson: Introduction – Section One: Standards and Pedagogy: Applying Research to Practice – Joy Barnes-Johnson: 21st c LEASE: Language of Equity and Access to STEM Education – Edmund S. Adjapong: Hip-Hop Pedagogy as a Framework to Support the Development of Science Geniuses – Christian Konadu Asante/Jacqueline DeLisi/Megan McKinley/Michael Barnett: Seeding the Future: Social-Justice Driven STEM Education – Section Two: Engagement: Extended Learning Opportunities – Leslie S. Keiler/Kathleen Robbins: New Roles and Relationships in Urban STEM Learning Environments: How the Peer-Enabled Restructured Classroom Enhances Equity and Access – Cassie Xu/Robert Newton/Margaret Turrin/Susan Vincent: Early Engagement in Research as a Tool for Broadening Science Participation – Srinjita Bhaduri/Alexandra Gendreau/Varsha Srikanth Koushik/Tammy Sumner/John Ristvey/Randy Russell: Promoting Middle School Students’ Motivation and Persistence in an After-School Engineering Program – Section Three: Transformation: Transgressive Practices along the Journey – Joy Barnes-Johnson: Engaged Interdisciplinary Literacy: Research and Practices of Secondary STREAM – Gretchen E. L. Suess, Joanna Chae, and Sharon Lewis: Transformative Education Pathways to Improve Health Literacy, STEM Learning, and Youth Outcomes – Janelle M. Johnson, Roland Schendel, Elizabeth McClellan Ribble, and Hsiu-Ping Liu: Institutional Capacity Building for STEM Teacher Education at an Urban Commuter University – Joy Barnes-Johnson and Janelle M. Johnson: Implications and Conclusions – Appendices – Index – Conceptual Framework Theorists Index.