Alexander | Framing Discourse on the Environment | Buch | 978-0-415-99123-0 | sack.de

Buch, Englisch, 252 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 235 mm, Gewicht: 521 g

Reihe: Routledge Critical Studies in Discourse

Alexander

Framing Discourse on the Environment

A Critical Discourse Approach
1. Auflage 2008
ISBN: 978-0-415-99123-0
Verlag: Routledge

A Critical Discourse Approach

Buch, Englisch, 252 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 235 mm, Gewicht: 521 g

Reihe: Routledge Critical Studies in Discourse

ISBN: 978-0-415-99123-0
Verlag: Routledge


In this study, Richard Alexander presents a series of original and empirically based case studies of the language and discourse involved in the discussion of environmental and ecological issues. Relying upon a variety of different text types and genres – including company websites, advertisements, press articles, speeches and lectures – Alexander interrogates how in the media, press, corporate and activist circles language is employed to argue for and propagate selected positions on the growing ecological crisis. For example, he asks: How are ecological and environmental concerns articulated in texts? What do we learn about ecological ‘problems’ through texts from differing sources? What language features accompany ecological discourse in differing contexts and registers? Attention is especially directed at where this discourse comes into contact with business, economic and political concerns.

Alexander Framing Discourse on the Environment jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


CONTENTS





Acknowledgements



Chapter 1: Introduction

Chapter 2: Integrating the Ecological Issue

Chapter 3: Ecological Commitment in Business

Chapter 4: The Framing of Ecology

Chapter 5: Talking About ‘Sustainable Development’

Chapter 6: Wording the World

Chapter 7: Shaping Environmental Discourse

Chapter 8: Resisting Imposed Metaphors of Value

Chapter 9: Engineering Agriculture: Who Pays the Price?

Chapter 10: Language and Orwell’s Problem

Chapter 11: Concluding Obfuscation and Disinformation

Appendices

Notes

Bibliography

Index


Richard J. Alexander, Full Professor of English Business Communication at the Vienna University of Economics and Business Administration. Publications include Aspects of Verbal Humour in English and New International Business English (co-author Leo Jones).



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.