Alexander | Framing Discourse on the Environment | Buch | 978-0-415-88835-6 | sack.de

Buch, Englisch, 252 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 374 g

Reihe: Routledge Critical Studies in Discourse

Alexander

Framing Discourse on the Environment

A Critical Discourse Approach
1. Auflage 2011
ISBN: 978-0-415-88835-6
Verlag: Routledge

A Critical Discourse Approach

Buch, Englisch, 252 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 374 g

Reihe: Routledge Critical Studies in Discourse

ISBN: 978-0-415-88835-6
Verlag: Routledge


In this study, Richard Alexander presents a series of original and empirically based case studies of the language and discourse involved in the discussion of environmental and ecological issues. Relying upon a variety of different text types and genres – including company websites, advertisements, press articles, speeches and lectures – Alexander interrogates how, in the media, press, corporate and activist circles, language is employed to argue for and propagate selected positions on the growing ecological crisis. For example, he asks: How are ecological and environmental concerns articulated in texts? What do we learn about ecological ‘problems’ through texts from differing sources? What language features accompany ecological discourse in differing contexts and registers? Attention is especially directed at where this discourse comes into contact with business, economic and political concerns.

Alexander Framing Discourse on the Environment jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Acknowledgements 1. Introduction 2. Integrating the Ecological Issue 3. Ecological Commitment in Business 4. The Framing of Ecology 5. Talking About ‘Sustainable Development’ 6. Wording the World 7. Shaping Environmental Discourse 8. Resisting Imposed Metaphors of Value 9. Engineering Agriculture. Who Pays the Price? 10. Language and Orwell’s Problem 11. Concluding Obfuscation and Disinformation. Appendices. Notes. Bibliography. Index


Richard J. Alexander, Full Professor of English Business Communication at the Vienna University of Economics and Business Administration. Publications include Aspects of Verbal Humour in English and New International Business English (co-author Leo Jones).



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.