Zhang | Chinese Adaptations of Brecht | Buch | 978-3-030-37780-9 | sack.de

Buch, Englisch, 200 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 286 g

Reihe: Chinese Literature and Culture in the World

Zhang

Chinese Adaptations of Brecht

Appropriation and Intertextuality

Buch, Englisch, 200 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 286 g

Reihe: Chinese Literature and Culture in the World

ISBN: 978-3-030-37780-9
Verlag: Springer International Publishing


This book examines the two-way impacts between Brecht and Chinese culture and drama/theatre, focusing on Chinese theatrical productions since the end of the Cultural Revolution all the way to the first decades of the twenty-first century. Wei Zhang considers how Brecht’s plays have been adapted/appropriated by Chinese theatre artists to speak to the sociopolitical, economic, and cultural developments in China and how such endeavors reflect and result from dynamic interactions between Chinese philosophy, ethics, and aesthetics, especially as embodied in traditional xiqu and the Brechtian concepts of estrangement (Verfremdungseffekt) and political theatre. In examining these Brecht adaptations, Zhang offers an interdisciplinary study that contributes to the fields of comparative drama/theatre studies, intercultural studies, and performance studies.


Zhang Chinese Adaptations of Brecht jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Chapter 1: Introduction.- Chapter 2: One Director, Three Takes: Chen Yong’s Reinterpretations of Life of Galileo, The Caucasian Chalk Circle, and The Threepenny Opera.- Chapter 3 Good Persons of Sichuan, Jiangnan, and Beijing: Brecht’s The Good Person of Szechwan and Chinese Xiqu Adaptations.- Chapter 4: Concentric Circles: Two Chuanju Reinterpretations of The Caucasian Chalk Circle as The Chalk Circle.- Chapter 5: Modernity, Chinese Culture, and Intertextuality: Bertolt Brecht’s Turandot and Wei Minglun’s Chuanju Play Chinese Princess Dulanduo.- Chapter 6: Brecht and Mao Zedong: Two Sides of “The Other Side” and “Twice Removed” Vision of “Snow”.- Chapter 7: Conclusion.


Wei Zhang is Professor at Hangzhou Normal University, China. She holds a PhD in Comparative Theatre from the University of Hawai’i at Manoa (2018) and a PhD in Performance Studies from Shanghai Theatre Academy (2007). Her research has been published in Asian Theatre Journal, Classical Receptions Journal, The Brecht Yearbook, and many other journals.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.