Zelazo / Sera | Minnesota Symposia on Child Psychology, Volume 37 | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 288 Seiten, E-Book

Reihe: Minnesota Symposia on Child Psychology

Zelazo / Sera Minnesota Symposia on Child Psychology, Volume 37

Developing Cognitive Control Processes: Mechanisms, Implications, and Interventions
1. Auflage 2013
ISBN: 978-1-118-41779-9
Verlag: John Wiley & Sons
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)

Developing Cognitive Control Processes: Mechanisms, Implications, and Interventions

E-Book, Englisch, 288 Seiten, E-Book

Reihe: Minnesota Symposia on Child Psychology

ISBN: 978-1-118-41779-9
Verlag: John Wiley & Sons
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)



The collected papers from the most prestigious symposia in thefield of child development provide scholars, students, andpractitioners with access to the work of key researchers in humandevelopment. This volume focuses on changes in our understanding ofcogisnitive control processes--constructs important to thefield since Wundt and Freud. Our understanding of these constructshas advanced dramatically in recent years--both empiricallyand conceptually. This collection brings generalists andspecialists alike up-to-date on this central process of humandevelopment and the implications for this new knowledge on schoolsuccess and other areas.

Zelazo / Sera Minnesota Symposia on Child Psychology, Volume 37 jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


Preface vii
List of Contributors xi
1 What Is Cognitive Control? 1
Philip David Zelazo and Jacob E. Anderson
PART I: Mechanisms
2 Development of Neural Networks Supporting Goal-DirectedBehavior 23
Elizabeth L. Johnson, Sarah E. Munro, and Silvia A.Bunge
3 Developing Cognitive Control: The Costs and Benefits ofActive, Abstract Representations 55
Yuko Munakata, Hannah R. Snyder, and Christopher H.Chatham
4 The Emerging Executive: Using Dynamic Neural Fields toUnderstand the Development of Cognitive Control 91
John P. Spencer and Aaron T. Buss
PART II: Implications
5 Stress and the Development of Executive Functions:Experiential Canalization of Brain and Behavior 145
Clancy Blair
6 Individual Differences in Child Temperament and Their Effecton Cognitive Control 181
Nathan A. Fox
PART III: Interventions
7 Want to Optimize Executive Functions and Academic Outcomes?Simple, Just Nourish the Human Spirit 205
Adele Diamond
PART IV: Reflections
8 Development of Cognitive Control: Where Are We andWhat's Next? 233
Maria D. Sera and Nicole Scott
Author Index 247
Subject Index 261



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.