Zeidler | The Role of Moral Reasoning on Socioscientific Issues and Discourse in Science Education | Buch | 978-1-4020-3855-6 | sack.de

Buch, Englisch, Band 19, 311 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 1010 g

Reihe: Contemporary Trends and Issues in Science Education

Zeidler

The Role of Moral Reasoning on Socioscientific Issues and Discourse in Science Education


2003
ISBN: 978-1-4020-3855-6
Verlag: Springer Netherlands

Buch, Englisch, Band 19, 311 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 1010 g

Reihe: Contemporary Trends and Issues in Science Education

ISBN: 978-1-4020-3855-6
Verlag: Springer Netherlands


This is the first book to address moral reasoning and socioscientific discourse. It provides a theoretical framework to reconsider what a "functional view" of scientific literacy entails, by examining how nature of science issues, classroom discourse issues, cultural issues, and science-technology-society-environment case-based issues contribute to habits of mind about socioscientific content. The text covers philosophical, psychological and pedagogical considerations underpinning moral reasoning, as well as the status of socioscientific issues in science education.

Zeidler The Role of Moral Reasoning on Socioscientific Issues and Discourse in Science Education jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


The Role of Moral Reasoning and the Status of Socioscientific Issues in Science Education.- Nature of Science Issues.- Socioscientific Issues in Pre-College Science Classrooms.- Exploring the Role of Nature of Science Understandings in Decision-Making.- Beliefs in the Nature of Science and Responses to Socioscientific Issues.- Classroom Discourse Issues.- The Role of Argument During Discourse About Socioscientific Issues.- Integrating Science Education and Character Education.- The Assessment of Argumentation and Explanation.- Cultural Issues.- Morality, Spirituality and Science in the Elementary Classroom.- Recognizing and Solving Ethical Dilemmas in Diverse Science Classrooms.- The Morality of Inclusive Verses Exclusive Settings.- Science-Technology-Society-Environment Social and Case-Based Issues.- Teaching Science, Technology, Society and Environment (STSE) Education.- Moral Reasoning and Case-Based Approaches to Ethical Instruction in Science.- Scientific Errors, Atrocities and Blunders.- Concluding Remarks.- Unifying Themes in Moral Reasoning on Socioscientific Issues and Discourse.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.