Buch, Englisch, 192 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm
Reihe: Bristol Studies in Comparative and International Education
Dismantling Colonial Legacies for Refugee Education
Buch, Englisch, 192 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm
Reihe: Bristol Studies in Comparative and International Education
ISBN: 978-1-5292-3900-3
Verlag: Bristol University Press
This book examines how global humanitarian systems shape education in emergencies, using the Syrian refugee crisis as a critical lens. A vital resource for scholars, practitioners and policy makers, it offers concrete pathways for reshaping humanitarian practice to support sustainable, responsive education for refugee learners.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Teildisziplinen der Pädagogik Sonderpädagogik, Heilpädagogik
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Entwicklungsstudien
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Soziologie von Migranten und Minderheiten
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Internationale Beziehungen Entwicklungspolitik, Nord-Süd Beziehungen
Weitere Infos & Material
Introduction
1. The Colonial Nature of the Humanitarian Industry
2. Marketization of the Humanitarian Response
3. Untangling the Power Dynamics of Education in Emergencies
4. Guiding Principles for Partnerships in Education in Emergencies
5. Ways Forward for Partnerships in Education in Emergencies