Buch, Englisch, 200 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 393 g
Reihe: Palgrave Studies on Chinese Education in a Global Perspective
Learning with Chinese Stories of Interculturality
Buch, Englisch, 200 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 393 g
Reihe: Palgrave Studies on Chinese Education in a Global Perspective
ISBN: 978-3-031-12769-4
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Interkulturelle Kommunikation & Interaktion
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Fremdsprachenerwerb und -didaktik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Differentielle Psychologie, Persönlichkeitspsychologie
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Sozialpsychologie
Weitere Infos & Material
Introduction. Why ‘Chinese’ stories of interculturality?.- Chapter 1. Approaching interculturality: Culture and civilization as discursive and reflexive tools.- Chapter 2. Exploring and explaining experiences of interculturality.- Chapter 3. ‘Doing’ interculturality together.- Chapter 4. Making interculturality work together, as group/community members.- Chapter 5. Learning to ‘do’ interculturality.- Chapter 6. Pondering over language and interculturality.- Chapter 7. Conclusions.