Buch, Englisch, 124 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 219 g
Reihe: SpringerBriefs in Education
Buch, Englisch, 124 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 219 g
Reihe: SpringerBriefs in Education
ISBN: 978-981-13-2678-3
Verlag: Springer Nature Singapore
This book illustrates a practical application of the Case Method as a teaching technique in teacher education, and examines how learning takes place in a teacher professional development activity. It also describes teachers’ lived experience of the activity based on Clark Moustakas' 1994 guidelines for organizing and presenting a phenomenological study.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Naturwissenschaften, Mathematik (Unterricht & Didaktik)
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Lehrerausbildung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Methoden des Lehrens und Lernens
Weitere Infos & Material
1 The framework of transcendental phenomenology.- 2 Teacher professional development and the case method.- 3 Investigating case method learning phenomenologically.- 4 Understanding case method learning through phenomenology.- 5 Transcendental phenomenology for research on learning.