Yang | Teacher Mediated Agency in Educational Reform in China | Buch | 978-3-319-34964-0 | sack.de

Buch, Englisch, Band 3, 213 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 3577 g

Reihe: English Language Education

Yang

Teacher Mediated Agency in Educational Reform in China


Softcover Nachdruck of the original 1. Auflage 2015
ISBN: 978-3-319-34964-0
Verlag: Springer International Publishing

Buch, Englisch, Band 3, 213 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 3577 g

Reihe: English Language Education

ISBN: 978-3-319-34964-0
Verlag: Springer International Publishing


This book examines teacher agency in implementing English as a Foreign Language (EFL) curriculum reform in the Chinese university context. It theorizes the concept of teacher agency from a sociocultural theory perspective and draws on a study conducted in a conservative and less developed area in China. The book uses Engeström's activity theory and Vygotsky's concept of the Zone of Proximal Development (ZPD) to understand the nature and extent of teacher agency in adapting one’s teaching with respect to beliefs, knowledge and instructional practices. The study concludes that curriculum reform in China needs to shift from reliance on 'top-down' policies to 'bottom-up' implementation that mobilizes local understandings and practices. One of the implications of this study is that transformative teacher education programs aimed at developing teacher pedagogical agency require that teachers have ongoing opportunities to design, develop and evaluate curriculum-based mediational means.

Yang Teacher Mediated Agency in Educational Reform in China jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Chapter 1: Introduction.- Chapter 2: A Sociocultural Perspective on Teacher Agency.- Chapter 3: Advanced Activity Systems.- Chapter 4: The Case Study of Sunny - The Prisoner.- Chapter 5: The Case Study of Jenny - The Unresponsive Apprentice.- Chapter 6: The Case Study of Lynne - The Reflective Practitioner.- Chapter 7: Discussion and Conclusion.- Appendices.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.