A Dual-Track Culturalisation Theoretical Framework
Buch, Englisch, 296 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 523 g
ISBN: 978-3-031-10579-1
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Soziolinguistik
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Mehrsprachigkeit
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Soziologie von Migranten und Minderheiten
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Pädagogische Soziologie, Bildungssoziologie
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Sprachpolitik
Weitere Infos & Material
Chapter 1: Introduction.- Chapter 2: Motivation Analysis: From Blind Followers to Diligent Cultivators.- Chapter 3: In-Between Chinese and English: Chinese Language Learning Process.- Chapter 4: Chinese Language Use in Different Social Contexts.- Chapter 5: Conflicting but Reflexive Language Ideologies.- Chapter 6: The Role of Chinese Language in Multiple Dimensions of Cultural Identity.- Chapter 7: Conclusion: Experiencing Dual-Track Culturalisation via Language Use.