Buch, Englisch, 142 Seiten, Format (B × H): 128 mm x 197 mm, Gewicht: 159 g
Reihe: Routledge Modular Psychology
Buch, Englisch, 142 Seiten, Format (B × H): 128 mm x 197 mm, Gewicht: 159 g
Reihe: Routledge Modular Psychology
ISBN: 978-0-415-18659-9
Verlag: Taylor & Francis Ltd
Social Influences looks at how we perceive ourselves and others and how this can influence our behaviour. It includes stereotyping and prejudice, obedience and conformity, collective behaviour and leadership.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Naturwissenschaften Biowissenschaften Biowissenschaften Neurobiologie, Verhaltensbiologie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein Soziobiologie
- Sozialwissenschaften Psychologie Psychologie / Allgemeines & Theorie Psychologische Theorie, Psychoanalyse Behaviourismus
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Sozialpsychologie
Weitere Infos & Material
Introduction; Chapter 1 Obedience; Chapter 2 Conformity; Chapter 3 Independent behaviour; Chapter 4 Collective behaviour; Chapter 5 Leadership and followers; Chapter 6 Study aids;