Buch, Englisch, Band 3, 327 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 1450 g
In Search of New Directions
Buch, Englisch, Band 3, 327 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 1450 g
Reihe: Social Indicators Research Series
ISBN: 978-0-7923-6031-5
Verlag: Springer Netherlands
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Literaturwissenschaft Literaturen sonstiger Sprachräume Ost- & Südostasiatische Literatur
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Betriebswirtschaft: Theorie & Allgemeines
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein Demographie, Demoskopie
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Wirtschaftssysteme, Wirtschaftsstrukturen
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften: Allgemeines
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Wirtschafts- und Sozialwissenschaften
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein Empirische Sozialforschung, Statistik
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Einzelne Sprachen & Sprachfamilien
Weitere Infos & Material
I. Searching for new directions: the Japanese challenges and responses.- 1. Japan’s postwar Fordism: an historical perspective on the economic crisis in Japan.- 2. Restoring the legitimacy of Japanese business in the post-bubble era: can good economics make good ethics easier?.- Changing behaviour of Japanese consumers.- 4. Back in the race: Japan and the Internet.- 5. New directions in Canada’s Japanese-owned automobile plants.- 6. Producing and managing hazardous waste in Japan.- 7. Sustainability of farm settlements in Japan after the economic miracle: a case study of Onoji hamlet and Yamanashi prefecture.- 8. New directions in Japanese urban planning: a case study of Nagoya.- 9. the aging of Japanese society: human resource management in transition.- 10. Contemporary party politics in Japan: an old wine in a new bottle?.- II. Searching for new directions: the Canadian challenges and responses.- 11. Breaking into the Japanese Market: Canadian companies and the challenge of doing business in Japan.- 12. Learning with a new media.- 13. History of Japanese language education at UBC, 1956–1998: challenges and future directions.- 114. Teaching Japanese to a multicultural student population.- 15. Beyond boundaries: Japanese migrant women in North America.