Buch, Englisch, 192 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 301 g
Reihe: Published in association with Theory, Culture & Society
The Crisis of Social Modernism in Postwar America
Buch, Englisch, 192 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 301 g
Reihe: Published in association with Theory, Culture & Society
ISBN: 978-0-8039-8789-0
Verlag: Sage Publications UK
In this rigorous and challenging analysis of American postmodernity, Anthony Woodiwiss re-examines the political, economic and social life of the United States over the past 60 years. Exploring the rise and fall of modernism as a social ideology, he offers a distinctive and original interpretation of the unique experience of American modernity and the arrival of the postmodern world. The result is both a novel history of postwar America and a significant contribution to the idea of postmodernism as a social and cultural form. Postmodernity USA also carries lessons for the understanding of class, culture and politics in late industrial societies in general.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Geschichte einzelner Länder Amerikanische Geschichte
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftsgeschichte
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Wirtschaftsgeschichte
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Geschichte der VWL
Weitere Infos & Material
Introduction
PART ONE: FINDING SOCIAL MODERNISM
New Deal Figurations
The Society that Would be Modern
A Modernizing Discourse
Social Modernism and Class Relations
PART TWO: FORGETTING SOCIAL MODERNISM
The Return of the Referents
The Vietnam War, Protest and Class Relations
The Discourse of Forgetfulness
Social (Post)modernism and Class Relations
Conclusion