E-Book, Englisch, Band 117, 296 Seiten
E-Book, Englisch, Band 117, 296 Seiten
Reihe: Studies in German Literature Linguistics and Culture
ISBN: 978-1-57113-778-4
Verlag: De Gruyter
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
Weitere Infos & Material
Introduction: German Fiction and the Marketplace in the Nineteenth Century - Charlotte Woodford
Gustav Freytag's Soll und Haben: Politics, Aesthetics, and the Bestseller - Benedict Schofield
Felix Dahn's Ein Kampf um Rom: Historical Fiction as Melodrama - Todd Kontje
Wilhelm Jensen and Wilhelm Raabe: Literary Value, Evolutionary Aesthetics, and Competition in the Marketplace - Nicholas Saul
Clara Viebig: Using the Genres of Heimatkunst und Großstadtroman to Create Bestselling Novels - Caroline Bland
Buddenbrooks as Bestseller - Ernest Schonfield
Homeliness and Otherness: Reflections on Stifter's Bergkristall - Martin Swales
Berthold Auerbach's Schwarzwälder Dorfgeschichten: Political and Religious Contexts of a Nineteenth-Century Bestseller - Anita Bunyan
Theodor Storm's Der Schimmelreiter: Schauerralismus or Gothic Realism in the Family Periodical - Christiane Arndt
Selling the Experience of the New World: Balduin Möllhausen's Novellistic Imagination of America - Peter Pfeiffer
E. Marlitt's Bestselling Poetics - Katrin Kohl
Bertha von Suttner's Die Waffen nieder! and Gabriele Reuter's Aus guter Familie: Sentimentality and Social Criticism - Charlotte Woodford
Taking Sex to Market: Tagebuch einer Verlorenen: Von einerToten and Josefine Mutzenbacher, Die Lebensgeschichte einer wienerischen Dirne, von ihr selbst erzählt - Elizabeth Boa
Works Cited
Notes on the Contributors
Index