Wong | Multimodal Communication | E-Book | www2.sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 192 Seiten

Reihe: Social Sciences

Wong Multimodal Communication

A social semiotic approach to text and image in print and digital media
1. Auflage 2019
ISBN: 978-3-030-15428-8
Verlag: Springer International Publishing
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark

A social semiotic approach to text and image in print and digital media

E-Book, Englisch, 192 Seiten

Reihe: Social Sciences

ISBN: 978-3-030-15428-8
Verlag: Springer International Publishing
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark



This book draws on visual data, ranging from advertisements to postage stamps to digital personal photography, to offer a complex interpretation of the different social functions realised by these texts as semiotic artefacts. Framed within the media environment of the city of Hong Kong, the study demonstrates the importance of social context to meaning making and social semiotic multimodal analysis. This book will be of interest to readers in the arts, humanities and social sciences, particularly within the fields of semiotics, visual studies, design studies, media and cultural studies, anthropology and sociology.




Wong Multimodal Communication jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.




Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.