Buch, Englisch, 240 Seiten, Format (B × H): 161 mm x 240 mm, Gewicht: 531 g
Reihe: Anthropology of Asia
Power and Control in a Hongkong Megastore
Buch, Englisch, 240 Seiten, Format (B × H): 161 mm x 240 mm, Gewicht: 531 g
Reihe: Anthropology of Asia
ISBN: 978-0-7007-1075-1
Verlag: Routledge
Examines the ways in of organising work, rank, compensation, and promotion inside a large Japanese company in Hong Kong, and its spiritual training, to reveal the socio-economic base of managerial control. A must for anthropologists and Japanologists.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Wirtschaftssoziologie, Arbeitssoziologie, Organisationssoziologie
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensorganisation & Entwicklungsstrategien
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziale Gruppen/Soziale Themen Soziale Gruppen & Klassen
Weitere Infos & Material
Chapter 1 Introduction; Chapter 2 Fumei as Regional ‘Supermarket’, Ogawa Family Company, and Religious Group; Chapter 3 Fumei as a Kaisha; Chapter 4 Fumei Comes to Hong Kong; Chapter 5 The Organisational and Spatial Aspects of Fumei Hong Kong; Chapter 6 Organised Dependence; Chapter 7 The Institutional Culture I; Chapter 8 The Institutional Culture II; Chapter 9 Conclusion; Chapter 10 Afterword;