Wong | Community College Students in Hong Kong | Buch | 978-3-030-82460-0 | sack.de

Buch, Englisch, 239 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 448 g

Reihe: Palgrave Studies on Chinese Education in a Global Perspective

Wong

Community College Students in Hong Kong

Class Inequality in Higher Education
1. Auflage 2021
ISBN: 978-3-030-82460-0
Verlag: Springer International Publishing

Class Inequality in Higher Education

Buch, Englisch, 239 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 448 g

Reihe: Palgrave Studies on Chinese Education in a Global Perspective

ISBN: 978-3-030-82460-0
Verlag: Springer International Publishing


This book presents a comprehensive account of the educational experiences of community college students in Hong Kong, analyzed through a theoretical lens that intersects sociological theories of inequality, including Bourdieu's concept of cultural capital. The student narratives featured in this book reveal the interweaving personal, academic, and professional considerations and challenges affecting their individual choices in the pursuit of higher education. Chapters also reveal why, despite the relative expansion of educational opportunities, the class gap in higher education persists.

Wong Community College Students in Hong Kong jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Chapter 1. The Persistence of a Class Gap in Education in Industrial-Capitalist Societies and the Roles of Second Chance in Class Inequality in Higher Education.- Chapter 2. The Development of Higher Education in Hong Kong: An Overview.- Chapter 3. A Longitudinal Qualitative Study of Community-College Students in Hong Kong: Research Design and Process, Methodological Concerns, and Reflection.- Chapter 4. Class Differentials in Parental Assistance: Deciding to Seek a Second Chance.- Chapter 5. Class Differentials in Academic and Coping Strategies: Studying at Community College.- Chapter 6. Class Differentials in Making Decisions on Seeking a Transferal: Deciding What Programmes to Apply and What Option to Take as the Final Offer.- Chapter 7. Class Feelings for Rectifying a Critical Educational Failure: The Relevance of Emotional Capital.- Chapter 8. Summary and Suggestions.


Yi-Lee Wong is a professional consultant in the Faculty of Education at the Chinese University of Hong Kong.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.