Buch, Englisch, 512 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 945 g
Strategy, Government Models and Technology
Buch, Englisch, 512 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 945 g
Reihe: Springer Texts in Business and Economics
ISBN: 978-3-031-13085-4
Verlag: Springer International Publishing
Digitization, the global networking of individuals and organizations, and the transition from an industrial to an information society are key reasons for the importance of digital government. In particular, the enormous influence of the Internet as a global networking and communication system affects the performance of public services.
This textbook introduces the concept of digital government as well as digital management and provides helpful insights and strategic advice for the successful implementation and maintenance of digital government systems.
Zielgruppe
Upper undergraduate
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Rechtswissenschaften Öffentliches Recht Verwaltungsrecht Verwaltungspraxis Public Management
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Wirtschaftsinformatik, SAP, IT-Management
- Rechtswissenschaften Öffentliches Recht Verwaltungsrecht Verwaltungspraxis Öffentliche Verwaltung: Allgemeines
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Öffentlicher Dienst, Öffentlicher Sektor
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Systeme Verwaltungswissenschaft, Öffentliche Verwaltung
- Rechtswissenschaften Öffentliches Recht Verwaltungsrecht Verwaltungsorganisation und -politik, Verwaltungslehre
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Angewandte Informatik Wirtschaftsinformatik
Weitere Infos & Material
Part I: Concept and Strategy of Digital Government.- 1. Introduction.- 2. The Information Society and Digital Government.- 3. The Concept and Strategy of Digital Government.- 4. Digital Transformation and Digital Organization.- Part II: Technology, Smart City and Digital Government Models.- 5. Digital Government Technology.- 6. Artificial Intelligence, Big Data, Cloud Computing, and Internet of Things.- 7. Social Media and Public Disinformation.- 8. Smart City.- 9. Digital Government Business Models.- Part III: Digital Government Services, Channels and Implementation.- 10. User-Driven Digital Government.- 11. Digital Government Services.- 12. Multichannel E-Service Delivery.- 13. Success Factors of Digital Government.- 14. Digital Government Implementation.- Part IV: Digital Government Cases and Outlook.- 15. Digital Government Case Studies.- 16. Digital Government Outlook.