Wingens | Sociological Life Course Research | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 246 Seiten, eBook

Wingens Sociological Life Course Research


1. Auflage 2022
ISBN: 978-3-658-37466-2
Verlag: Springer
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark

E-Book, Englisch, 246 Seiten, eBook

ISBN: 978-3-658-37466-2
Verlag: Springer
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark



This introductory book provides an insight into sociological life course research and informs about its theoretical assumptions, analytical concepts and main results.Sociological life course research - like biographical research - has developed into an independent and fruitful field of research since the end of the 1960s. It is true that half a century earlier, in their famous study of "The Polish Peasant in Europe and America" (1918-20), Thomas and Znaniecki had already used life records to examine the connection between social change, social structures, and the life histories of individuals. However, such a research perspective was supplanted by other methodological-conceptual approaches to empirical social research for over fifty years. It was not until the 1960s that sociological interest in life course and biographical theoretical issues reawakened. Today, life course research is considered one of the most important conceptual innovations in sociology in recent decades.  The contentThe life course as a social construction - What is "life course research"? - The life course as an institution - Collective life courses: generations, cohorts and social change - Structures of the life course - Life course research - a conceptual perspective - Life course research, quo vadis?  The authorProf. Dr. Matthias Wingens teaches sociology at the University of Bremen, Bremen International Graduate School of Social Sciences (BIGSSS).
Wingens Sociological Life Course Research jetzt bestellen!

Zielgruppe


Upper undergraduate


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


The life course as a social construction.- What is "life course research"?- The life course as an institution.- Collective life courses: generations, cohorts and social change.- Structures of the life course.- Life course research - a conceptual perspective.- Life course research, qou vadis?


Prof. Dr. Matthias Wingens teaches sociology at the University of Bremen, Bremen International Graduate School of Social Sciences (BIGSSS).



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.