Buch, Englisch, Band 50, 155 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 453 g
Generalizability Theory
Buch, Englisch, Band 50, 155 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 453 g
Reihe: Evaluation in Education and Human Services
ISBN: 978-0-7923-7499-2
Verlag: Springer Netherlands
This book presents principles in identifying common missing data patterns inherent in assessment designs. These principles can be used to guide the design of assessment procedures including those used in large-scale testing programs, observations, and structured interviews.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Psychologie Psychologie / Allgemeines & Theorie Psychologie: Allgemeines
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Lehrerausbildung
- Medizin | Veterinärmedizin Medizin | Public Health | Pharmazie | Zahnmedizin Medizinische Fachgebiete Psychiatrie, Sozialpsychiatrie, Suchttherapie
- Sozialwissenschaften Psychologie Psychotherapie / Klinische Psychologie
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie
Weitere Infos & Material
1 Introduction.- 2 Literature in Variance Component Estimations, Large-Scale Assessments, and Missing Data.- 3 Methodology.- 4 Validations of the Subdividing Method.- 5 Conclusions, Discussions, and Future Directions.- 6 Computer Programs and Rater Design Diagnosis.- Appendices.- References.- Author Index.




